-
PEDvolution Open Call for Demonstrators: Positive Energy Districts (PEDs)
ΑνοιχτήΚωδικός: 36359 | Κωδικός Ταυτοποίησης: PEDvolution | Όνομα Προγράμματος: 20612 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/05/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 30/06/2025
Το έργο PEDvolution προσκαλεί τις Περιφέρειες Θετικής Ενέργειας (PED) να υποβάλουν αιτήσεις που στοχεύει στην επίδειξη και την επικύρωση καινοτόμων ενεργειακών λύσεων.
-
Investigate quantum sensing and computing applied to ATM
ΑνοιχτήΚωδικός: 36356 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-ER-03-WA1-3 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Αυτό το θέμα επικεντρώνεται στην διερεύνηση της κβαντικής και υπολογιστικής ανίχνευσης που εφαρμόζεται σε ATM.
- Εφαρμογές κβαντικής υπολογιστικής (QC) σε ATM
- Μετα-κβαντική κρυπτογραφία σε ATM
- Εφαρμογές κβαντικής ανίχνευσης
-
Fast-track U3 U-space advanced services and CNS capabilities
ΑνοιχτήΚωδικός: 36354 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA6-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- Συνεργατική διεπαφή με την ATC: δυναμική αναδιαμόρφωση εναέριου χώρου (ATM/U-space)
- Λειτουργία ανοιχτών και πιστοποιημένων drones σε ελεγχόμενο εναέριο χώρο χωρίς δυναμική αναδιαμόρφωση εναέριου χώρου (DAR)
- Βελτιωμένες διαδικασίες εξουσιοδότησης πτήσης drones
- Υπηρεσία διαχείρισης τακτικού διαχωρισμού U-space για drones
- Βελτιωμένη αξιολόγηση κινδύνου εδάφους
- Βελτιωμένη υπηρεσία γεωγραφικής περίφραξης
- Λειτουργίες drones χαμηλού εδάφους με βάση DAA σε γεωζώνες μόνο για drones
- Υψομετρία για drones σε πολύ χαμηλό επίπεδο (VLL)
- Διαχωρισμός μεταξύ ανεξέλεγκτων πτήσεων VFR με πλήρωμα και drones
- Πολυδιάστατες βελτιστοποιημένες διαδικασίες σχεδιασμού και εξουσιοδότησης πτήσεων U-space
- Υπηρεσίες συστημάτων αντι-UAS (C-UAS) για λειτουργίες αεροδρομίων
- Προηγμένη υπηρεσία ανταλλαγής δεδομένων και επικοινωνίας U-space
- Υπηρεσίες παρακολούθησης υποδομών
- Μετριασμός των επιπτώσεων θορύβου από drones ανοιχτής και ειδικής κατηγορίας
-
Fundamental research for other topics
ΑνοιχτήΚωδικός: 36352 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-ER-03-WA1-4 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Η βασική έρευνα συνήθως καθοδηγείται από την περιέργεια και διερευνά νέους και καινοτόμους ερευνητικούς τομείς για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας (ATM), οι οποίοι βρίσκονται στο TRL0. Στόχος είναι η προσέλκυση νέων γνώσεων που ενθαρρύνουν τους επιστήμονες να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες, έννοιες, αναδυόμενες τεχνολογίες, μεθόδους και θεωρίες που διερευνούν τα τρέχοντα όρια γνώσης για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας/U-space και που έχουν δυνατότητες για την εξέλιξη του μελλοντικού συστήματος διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας/U-space. Η διερεύνηση των πιθανών οφελών από την εφαρμογή διεπιστημονικών μεθόδων θεωρείται θετική και εντός πεδίου εφαρμογής.
Το πεδίο εφαρμογής αυτού του θέματος καλύπτει οποιονδήποτε ερευνητικό τομέα ATM/U-space που δεν καλύπτεται από τις αναπτυξιακές προτεραιότητες για τη βασική έρευνα (FR-1, FR-2 ή FR-3) που περιγράφονται σε προηγούμενα θέματα.
Οι προτάσεις θα πρέπει να καταδεικνύουν το δυναμικό καινοτομίας/επανάστασης, να δικαιολογούν τον τρόπο με τον οποίο το πεδίο εφαρμογής της προτεινόμενης έρευνας ευθυγραμμίζεται με το όραμα του Γενικού Σχεδίου ATM και τον τρόπο με τον οποίο τα αναμενόμενα αποτελέσματα θα συμβάλουν σε έναν ή περισσότερους από τους πέντε βασικούς μοχλούς μετασχηματισμού που περιγράφονται στο Γενικό Σχέδιο ATM.
-
ATM impact on climate change
ΑνοιχτήΚωδικός: 36350 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-ER-03-WA1-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Αυτό το θέμα επικεντρώνεται στην επίδραση των Αυτόματων Ταμειακών Μηχανών (ATM) στην κλιματική αλλαγή.
- Θόρυβος και ρύποι ποιότητας αέρα
- Ατμοσφαιρική φυσική για την αεροπορία (ακραία καιρικά φαινόμενα)
- Πολλαπλών κλιμάκων συστήματα ποιότητας αέρα πολλαπλών ρύπων (CO2 και μη CO2)
- Ανάπτυξη εργαλείων παρακολούθησης περιβαλλοντικών επιδόσεων (CO2 και μη CO2) για την συμπερίληψη νέων ανταγωνιστών
- Επικύρωση νέων μετρήσεων για την υποστήριξη της αξιολόγησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην ATM και τον U-space (θόρυβος, εκπομπές CO2 και μη CO2)
- Ολοκληρωμένες πλατφόρμες για την πρόγνωση και πρόβλεψη πολλαπλών ατμοσφαιρικών κινδύνων
- Περιπέτειες
-
Increased automation assistance for the pilot for ATM tasks
ΑνοιχτήΚωδικός: 36348 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA5-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- Πτητικές λειτουργίες ενός χειριστή (SiPO)
- Τεχνητή νοημοσύνη (AI) για την ενίσχυση των δυνατοτήτων του πληρώματος πτήσης
- Προηγμένα συστήματα και διαδικασίες επί του αεροσκάφους για την υποστήριξη εξαιρετικά αυτοματοποιημένων λειτουργιών ATM
- Υποστήριξη στο κατάστρωμα πτήσης για ATS B2 CPDLC v2/v4 στην επιφάνεια του αεροδρομίου
- Αυτοματοποίηση της μετάδοσης QNH μεταξύ του επίγειου συστήματος και του αεροσκάφους
-
Transition towards high performance of air-ground connectivity (multilink)
ΑνοιχτήΚωδικός: 36346 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA2-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων που αναφέρονται παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- Υπερσυνδεδεμένη ATM
- Ολοκλήρωση της ανάπτυξης ψηφιακών φωνητικών CONOPS και τεχνικών δυνατοτήτων
- Αεροσκάφος ως αισθητήρας
-
Next generation ATS platform for airport operations
ΑνοιχτήΚωδικός: 36344 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA4-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Η έρευνα στοχεύει στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς πλατφορμών αεροδρομίων, λαμβάνοντας υπόψη τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες εδάφους, αξιοποιώντας παράλληλα καινοτόμες λύσεις και νέες δυνατότητες αεροσκαφών με στόχο την επίτευξη αυτοματισμού επιπέδου 4, όπως περιγράφεται στο Γενικό Σχέδιο, και λαμβάνοντας υπόψη μια αξιόπιστη προσέγγιση τεχνητής νοημοσύνης.
-
Support to programme execution framework on performance
ΑνοιχτήΚωδικός: 36341 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA7-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Το πεδίο εφαρμογής καλύπτει την υποστήριξη δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τις επιδόσεις του SESAR, δραστηριότητες αρχιτεκτονικής (δηλαδή, πλαίσιο και υποστήριξη μοντελοποίησης αρχιτεκτονικής) και δραστηριότητες επιδόσεων.
Όσον αφορά τη διάσταση των επιδόσεων, η διαδικασία διαχείρισης επιδόσεων του SESAR κατευθύνει το συνολικό έργο Ε&Κ, με αναφορά στις φιλοδοξίες επιδόσεων του SESAR και τα συναφή οφέλη που καθορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM. Βασίζεται στην εφαρμογή του βασικού πλαισίου επιδόσεων του SESAR (SPF). Η διαδικασία διαχείρισης επιδόσεων του SESAR συμβιβάζει και χαρτογραφεί τις αξιολογήσεις επιδόσεων και τα αποτελέσματα που παρέχονται από τα έργα Ε&Κ με τις φιλοδοξίες επιδόσεων του Γενικού Σχεδίου SESAR. Επίσης, διασφαλίζει τη συγκέντρωση αυτών των αποτελεσμάτων μέσω της προσομοίωσης των σχετικών λύσεων SESAR με στόχο την παροχή μιας συνολικής εικόνας επιδόσεων για το ECAC, την ενοποίηση των αποτελεσμάτων επιδόσεων των συνεχιζόμενων δραστηριοτήτων ανάπτυξης κ.λπ.).
-
Support to programme execution on SESAR architecture and on Strategic deployment planning and monitoring
ΑνοιχτήΚωδικός: 36339 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA7-2 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Το πεδίο εφαρμογής καλύπτει τις δραστηριότητες ανάπτυξης στο Γενικό Σχέδιο ATM και την υποστήριξη των δραστηριοτήτων αρχιτεκτονικής SESAR (δηλαδή, πλαίσιο και υποστήριξη μοντελοποίησης αρχιτεκτονικής).
Όσον αφορά την υποστήριξη προς την SESAR 3 JU στη διαχείριση της αρχιτεκτονικής SESAR (π.χ., συντήρηση κοινής ταξινόμησης, ανάλυση ενσωμάτωσης περιεχομένου κ.λπ.).
-
Fast-track Enabling innovative air mobility (IAM) / Vertical take-off and landing capable aircraft (VCA) (crewed and uncrewed) operations
ΑνοιχτήΚωδικός: 36337 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA6-3 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- Διαχείριση Vertiport για επανδρωμένα VCA
- Προηγμένες υπηρεσίες vertiport και VCA U-space
- Επανδρωμένα IFR VCA
- Αυτοματοποίηση του πιλοτηρίου VCA και της θέσης εργασίας του τηλεχειριζόμενου πιλότου
- Αυτόματη απογείωση και προσγείωση (ATOL) για επανδρωμένα ή μη επανδρωμένα VCA και ελικόπτερα
- Υποστήριξη αυτοματισμού ATC και υπηρεσιών πληροφοριών πτήσης (FIS)
-
Enhanced CNS capabilities
ΑνοιχτήΚωδικός: 36333 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA3-2 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- CNS ως υπηρεσία
- Νέες τεχνολογίες αέρος/εδάφους για την ενσωμάτωση ψευδο-δορυφόρων μεγάλου υψομέτρου (HAPS), υπερηχητικών και υπερηχητικών οχημάτων και διαστημικών εκτοξεύσεων.
- Πολλαπλασιασμός μέσω δορυφόρων (MLAT)
- Χρήση επικάλυψης φάσης ADS-B
- Συνεργατικό πλαίσιο κυβερνοασφάλειας για CNS
- Συνδυασμένο σύστημα επίγειας ενίσχυσης (GBAS) με διπλή συχνότητα εναέριας και επίγειας πολυαστερισμού (DFMC) και υπηρεσία προσέγγισης GAST-E
- Επίγεια εναλλακτική λύση – Θέση, πλοήγηση και χρονισμός (A-PNT)
-
Research to help shape the future regulatory framework for a DES
ΑνοιχτήΚωδικός: 36330 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-ER-03-WA2-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Το αναμενόμενο αποτέλεσμα αυτού του θέματος είναι:
- να υποστηρίξει την εξέλιξη του μελλοντικού κανονιστικού πλαισίου που θα αντιμετωπίζει τον αντίκτυπο του αυτοματισμού στον ανθρώπινο ρόλο, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τις προκλήσεις και τις πιθανές λύσεις για τον σχεδιασμό εργαλείων αυτοματισμού που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη και σε εργαλεία που δεν βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη;
- να συμβάλει σε μια εναρμονισμένη εφαρμογή των ταξινομήσεων του εναέριου χώρου στην Ευρώπη;
- να βελτιώσει την ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας (ATM) αναπτύσσοντας εφαρμογές του Data4Safety.
Ειδική απαίτηση για αυτό το θέμα: Οι ερευνητικές δραστηριότητες που διεξάγονται στο πλαίσιο αυτού του θέματος θα πρέπει πάντα να λαμβάνουν δεόντως υπόψη και να αξιολογούν τον πιθανό αντίκτυπο των προτεινόμενων κανονιστικών εξελίξεων στη στρατιωτική αεροπορία, ιδίως στις στρατιωτικές επιχειρήσεις και την εκπαίδευση.
-
EIG Concert Japan
ΑνοιχτήΚωδικός: 36324 | Κωδικός Ταυτοποίησης: CONCERT/JAPAN/0425 | Όνομα Προγράμματος: 1792 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 29/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 29/07/2025
Το πρόγραμμα EIG CONCERT-Japan (Connecting and Coordinating European Research and Technology Development with Japan) αποσκοπεί στην προώθηση της επιστημονικής συνεργασίας, της ανταλλαγής γνώσεων και της καινοτομίας μεταξύ Ιαπωνίας και Ευρώπης.
Καταληκτική Ημερομηνία Υποβολής Προτάσεων στο EIG CONCERT-Japan: 22 Ιουλίου 2025, ώρα 10:00 (CEST)
Καταληκτική Ημερομηνία Υποβολής Προτάσεων στο ΙδΕΚ: 29 Ιουλίου 2025, ώρα 13:00 (Ώρα Κύπρου)
-
Next generation ATS platforms for en-route and TMA operations
ΑνοιχτήΚωδικός: 36314 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA3-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Η έρευνα στοχεύει στην ανάπτυξη της επόμενης γενιάς πλατφορμών ATS τόσο για περιβάλλοντα εν πτήσει όσο και για περιβάλλοντα TMA, λαμβάνοντας υπόψη τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες εδάφους, αξιοποιώντας παράλληλα καινοτόμες λύσεις και νέες δυνατότητες αεροσκαφών με στόχο την επίτευξη αυτοματισμού επιπέδου 4, όπως περιγράφεται στο Γενικό Σχέδιο, και λαμβάνοντας υπόψη μια αξιόπιστη προσέγγιση Τεχνητής Νοημοσύνης.
-
Digital flight rules
ΑνοιχτήΚωδικός: 36312 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-ER-03-WA1-2 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Το αναμενόμενο αποτέλεσμα αυτού του θέματος είναι η σημαντική προώθηση της αναπτυξιακής προτεραιότητας σχετικά με τους ψηφιακούς κανόνες πτήσης FR-2.
-
Smart airports, airports as multimodal nodes and passenger experience
ΑνοιχτήΚωδικός: 36310 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA4-2 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- Συνεργατική διαχείριση σε περιφερειακά αεροδρόμια με την υποστήριξη του Κεντρικού Κέντρου Επιχειρήσεων Αεροδρομίων (APOC)
- AOP και παρακολούθηση επιδόσεων για μια ομάδα αεροδρομίων
- Ενσωμάτωση αεροδρομίων στη διαδικασία ιεράρχησης προτεραιοτήτων με γνώμονα τον χρήστη (UDPP)
- Διαχείριση περιβαλλοντικής απόδοσης αεροδρομίων
- Έξυπνα αεροδρόμια
- Ενσωμάτωση IFR RPAS σε λειτουργίες αεροδρομίων και CTR
-
Transformation to trajectory-based operations
ΑνοιχτήΚωδικός: 36308 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA1-1 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- Δραστηριότητες ενσωμάτωσης TBO και παγκόσμια διαλειτουργικότητα
- Αξιολόγηση επιπτώσεων που ενεργοποιείται από ANSP
- Απεριόριστη επιθυμητή τροχιά (UDT)
- Πρόδρομος FF-ICE/R2 για την αναθεώρηση της συμφωνημένης τροχιάς κατά την εκτέλεση στρατηγικής
- Αναθεώρηση και/ή ενημέρωση τροχιάς FF-ICE/R2 κατά την εκτέλεση για αφίξεις στην Ευρώπη από περιοχές εκτός FF-ICE (ASP που δεν είναι eASP)
- Εξέλιξη του στρατιωτικού σχεδιασμού πτήσεων
- Ενσωμάτωση κέντρου πτητικών λειτουργιών (FOC), ηλεκτρονικής τσάντας πτήσης (EFB), συστήματος διαχείρισης πτήσεων (FMS) και πλατφορμών ATC
- Δίκτυο συνδεδεμένων αεροσκαφών TBO (τομέας υπηρεσιών πληροφοριών αεροπορικών εταιρειών (AISD)
- Αυξημένη δυναμικότητα στην εφαρμογή των περιορισμών RAD/LoA
- Ανάπτυξη ενός ψηφιοποιημένου αποθετηρίου επιστολών συμφωνίας (LoA) και η παροχή τους στο NM
-
Airborne capabilities for supporting reducing ATM environmental footprint
ΑνοιχτήΚωδικός: 36306 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA5-3 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων που αναφέρονται παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- Περιβαλλοντικά καθοδηγούμενος σχεδιασμός τροχιάς
- Ανάκτηση ενέργεια αφύπνισης (WER)
- Περιβαλλοντικά φιλικές λειτουργίες TMA μέσω συνδυασμένης δυναμικής διαχείρισης της διαμόρφωσης και της πλοήγησης του αεροσκάφους και της δομής της διαδρομής
- Εθελοντικός μετριασμός των κλιματικών επιπτώσεων για μεμονωμένες πτήσεις σε καταστάσεις κυκλοφορίας χαμηλής πυκνότητας/χαμηλής πολυπλοκότητας με πρωτοβουλία της Αφρικανικής Ένωσης
- Περιβαλλοντικά βελτιστοποιημένες λειτουργίες με γεωμετρικό υψόμετρο
-
Fast-track Extending U-space eco-system
ΑνοιχτήΚωδικός: 36304 | Κωδικός Ταυτοποίησης: HORIZON-SESAR-2025-DES-IR-02-WA6-2 | Όνομα Προγράμματος: 20963 | Έναρξη Υποβολής Προτάσεων: 01/04/2025 | Λήξη Υποβολής Προτάσεων: 16/09/2025
Οι προτάσεις μπορούν να περιλαμβάνουν άλλα ερευνητικά στοιχεία πέραν των προτεινόμενων ερευνητικών στοιχείων παρακάτω, εάν δικαιολογούνται από τη συμβολή τους στην επίτευξη των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του θέματος και ευθυγραμμίζονται πλήρως με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες που ορίζονται στο Ευρωπαϊκό Γενικό Σχέδιο ATM.
- Χρήση δημόσιων δικτύων κινητής τηλεφωνίας LTE/4G/5G για επιχειρήσεις σε χαμηλό υψόμετρο
- Δυνατότητες CNS για U-space, UAS και στρατιωτική ολοκλήρωση
- Λύσεις ηλεκτρονικής ορατότητας για U-space
- Ενσωμάτωση drones και επανδρωμένων αεροσκαφών σε καθορισμένες γεωζώνες κοινού εναέριου χώρου
- Υπηρεσίες U-space για πιστοποιημένα (με ή χωρίς επανδρωμένα) αεροσκάφη