Η δράση που θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο αυτού του θέματος θα πρέπει να διερευνά, να αναπτύσσει και να παρέχει τις ακόλουθες δυνατότητες ή/και οποιαδήποτε άλλη σχετική δυνατότητα για την επίτευξη του προαναφερθέντος αναμενόμενου αποτελέσματος, βάσει των δημόσιων παραδόσεων του FP1-MOTIONAL
WS1
Για τη βελτίωση του στρατηγικού και τακτικού σχεδιασμού του σιδηροδρομικού δικτύου, αναπτύσσοντας λύσεις που επιτρέπουν έως το 2028:
- Ενεργοποιητής 1: Ευρωπαϊκός διασυνοριακός προγραμματισμός με διεθνή σχεδιασμό σιδηροδρομικών διαδρομών και βελτιωμένη κατανομή χωρητικότητας χρησιμοποιώντας κυλιόμενο σχεδιασμό και TTR [TRL7]
- Ενεργοποιητής 2: Υποστήριξη λήψης αποφάσεων για βραχυπρόθεσμο σχεδιασμό [TRL7]
- Ενεργοποιητής 3: Μέθοδοι βελτιστοποίησης για χρονοδιαγράμματα και σιδηροδρομικό σχεδιασμό (συμπεριλαμβανομένης της αποδοτικότητας χωρητικότητας και της εξοικονόμησης ενέργειας) [TRL7]
- Ενεργοποιητής 4: Βελτιωμένα μοντέλα προσομοίωσης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας για επιλεγμένες περιπτώσεις χρήσης για την πρόβλεψη της ακρίβειας στο δίκτυο (π.χ. προσομοίωση αναλογίας πρωτογενών και δευτερογενών καθυστερήσεων, προσομοιώσεις οδηγών έναντι ATO μέσω ETCS…). [TRL7]
- Ενεργοποιητής 5: Ενσωμάτωση του TMS με α) σχεδιασμό χωρητικότητας αυλής και β) σχεδιασμό χωρητικότητας σταθμού [TRL7]
- Ενεργοποιητής 6: Νέες διαδικασίες σχεδιασμού και λειτουργίας χρησιμοποιώντας βρόχους ανατροφοδότησης από το ERTMS ATO και το C-DAS [TRL7]
- Ενεργοποιητής 7: Σύνδεση σιδηροδρομικών δικτύων σε πραγματικό χρόνο, όπως διαχειρίζονται τα TMS και οι εμπλεκόμενοι φορείς και Μοντελοποίηση και υποστήριξη αποφάσεων για τη διαχείριση της διασυνοριακής κυκλοφορίας [TRL7]
- Ενεργοποιητής 8: Ενσωμάτωση του TMS με α) σύστημα και διαδικασίες διαχείρισης ναυπηγείων· β) σύστημα και διαδικασίες διαχείρισης σταθμών· γ) διαχείριση ενέργειας (Ηλεκτρικό Σύστημα Έλξης)· δ) αποστολή πληρώματος / τροχαίου υλικού σε πραγματικό χρόνο [TRL7]
- Ενεργοποιητής 10: Σύγκλιση σε πραγματικό χρόνο μεταξύ σχεδιασμού και βρόχου ανατροφοδότησης από τις λειτουργίες [TRL6]
- Ενεργοποιητής 11: Συνεργατικός σχεδιασμός πολλαπλών φορέων εντός των σιδηροδρόμων [TRL6]
- Ενεργοποιητής 12: Ενσωμάτωση διαχείρισης συμβάντων και πληροφοριών πελατών, με αλληλεπίδραση ΔΥ και ΕΣ και Υποστήριξη Αποφάσεων για τη διαχείριση Διαταραχών [TRL7]
- Ενεργοποιητής 13: Ρύθμιση ταχύτητας TMS τρένων, ακριβείς διαδρομές και χρόνοι-στόχοι για ATO και δυναμικά χρονοδιαγράμματα [TRL7]
- Ενεργοποιητής 14: Αυτοματοποίηση πολύ βραχυπρόθεσμων αποφάσεων ελέγχου τρένων και Ανίχνευση και επίλυση συγκρούσεων σε πραγματικό χρόνο για την κύρια γραμμή και βελτιστοποίηση [TRL7]
- Παράγοντας 15: Βελτιωμένη ενσωμάτωση των σιδηροδρόμων χρησιμοποιώντας διατροπικές υπηρεσίες B2B, αξιοποιώντας τα υπάρχοντα ευρωπαϊκά πρότυπα: ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ φορέων εκμετάλλευσης, π.χ. πωλήσεις και διανομή, πληροφορίες κυκλοφορίας, εμπειρία τελικού χρήστη,… [TRL8]
- Παράγοντας 16: Αυτός ο παράγοντας επικεντρώνεται στην παροχή ενός ομαλού, hands-free και προσβάσιμου ταξιδιού για όλους τους επιβάτες, ενσωματώνοντας έξυπνες, χρηστοκεντρικές υπηρεσίες σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο και με άλλα μέσα μεταφοράς. Στοχεύει στην ενίσχυση της άνεσης, της αυτονομίας και της συμπερίληψης σε ολόκληρη την αλυσίδα ταξιδιών. [TRL7]
- Ενεργοποιητής 18: Καινοτόμος λύση καθοδήγησης επιβατών βασισμένη σε πλατφόρμα, μέτρηση και καθοδήγηση των ροών πελατών προς και εντός της πλατφόρμας [TRL7]
- Ενεργοποιητής 19: Υπολογισμός βραχυπρόθεσμης πρόβλεψης ζήτησης χρησιμοποιώντας δεδομένα χρόνου εκτέλεσης (π.χ. δεδομένα έκδοσης εισιτηρίων, βραχυπρόθεσμη πρόγνωση καιρού, πυκνότητα επιβατών,…) [TRL8]
- Ενεργοποιητής 20: Μακροπρόθεσμη πρόβλεψη ζήτησης με έμφαση στην ανάλυση δεδομένων που βασίζεται σε μια ποικιλία πηγών (π.χ., δημόσιες εκδηλώσεις, ημερολόγιο διακοπών) και δεδομένα των φορέων εκμετάλλευσης (π.χ., ναύλος, δεδομένα πυκνότητας επιβατών) και ιστορικές πληροφορίες για προγνωστικά μοντέλα που σχετίζονται με την ομαδοποίηση επιβατών [TRL7]
- Ενεργοποιητής 21: Ολοκληρωμένη προσομοίωση κυκλοφορίας και πρόβλεψη ζήτησης σε ένα Ψηφιακό Δίδυμο για τη βελτιστοποίηση της προσφοράς, της πληρότητας των επιβατών, του χρόνου σύνδεσης και άλλων στοιχείων που σχετίζονται με την υπηρεσία [TRL7]
- Ενεργοποιητής 22: Διαχείριση διαταραχών σε διαφορετικά μέσα κινητικότητας, επιτρέποντας στους φορείς εκμετάλλευσης να επιλύουν από κοινού τη διακοπή και να ενημερώνουν σωστά τους επιβάτες [TRL8]