Ground Test Demonstration up to TRL5 of On-Board NPE Systems Architecture for SMR Aircraft

Ανοιχτή

Κατηγορία Προγράμματος

(EU) Ανταγωνιστικά Προγράμματα ΕΕ

Όνομα Προγράμματος

Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας (CAJU)

Περιγραφή Προγράμματος

Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας (CAJU) είναι μια επιτυχημένη σύμπραξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ευρωπαϊκής αεροναυπηγικής βιομηχανίας που βρίσκεται καθ’ οδόν προς την επίτευξη των στόχων περιβαλλοντικής της απόδοσης.

Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας θα αναπτύξει ανατρεπτικές νέες τεχνολογίες αεροσκαφών για να υποστηρίξει το Ευρωπαϊκό Πράσινο Συμφωνία και κλιματική ουδετερότητα έως το 2050. Αυτές οι τεχνολογίες θα αποδώσουν καθαρά αέρια θερμοκηπίου (GHG) μειώσεις τουλάχιστον 30%, σε σύγκριση με το 2020 τελευταίας τεχνολογίας. Η τεχνολογική και βιομηχανική η ετοιμότητα θα επιτρέψει την ανάπτυξη νέων αεροσκαφών που θα ενσωματώνουν αυτές τις τεχνολογίες το αργότερο το 2035, επιτρέποντας την αντικατάσταση του 75% του παγκόσμιου στόλου πολιτικής αεροπορίας έως το 2050. Το αεροσκάφος που αναπτύχθηκε θα να επιτρέψουν καθαρές μειώσεις CO2 έως και 90% όταν συνδυάζονται με την επίδραση βιώσιμων καυσίμων «απόθεσης», ή μηδενικές εκπομπές CO2 κατά την πτήση όταν χρησιμοποιείται υδρογόνο ως πηγή ενέργειας.

Οι δραστηριότητες έρευνας και καινοτομίας της Clean Aviation που σχετίζονται με την αεροναυπηγική, με επίκεντρο την ανακάλυψη τεχνολογικές πρωτοβουλίες, θα συμβάλουν στην παγκόσμια βιώσιμη ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αεροπορική βιομηχανία. Η ευρωπαϊκή ικανότητα έρευνας και καινοτομίας στον τομέα της αεροπορίας θα ενισχυθεί μέσω της εταιρικής σχέσης, επιτρέποντας τη θέσπιση νέων και φιλόδοξων παγκόσμιων προτύπων.

Λεπτομέρειες για το Πρόγραμμα

Κωδικός Αναγνώρισης

HORIZON-JU-CLEAN-AVIATION-2025-03-SMR-03

Πρόσκληση/Προκήρυξη

Ground Test Demonstration up to TRL5 of On-Board NPE Systems Architecture for SMR Aircraft

Συνοπτική Περιγραφή Πρόσκλησης

Η ιδέα του αεροσκάφους SMR αναμένεται να είναι μια διαμόρφωση σωλήνων και πτερύγων, με στόχο EIS το 2035. Μια τέτοια ιδέα αεροσκάφους θα πρέπει να έχει χωρητικότητα περίπου 200-250 επιβατών με εμβέλεια σχεδιασμού έως 3000NM, που θα λειτουργεί σε μια τυπική αποστολή 800NM με ταχύτητα πλεύσης Ma 0,78.

Αυτό το θέμα αποσκοπεί στην παροχή ενός ολοκληρωμένου και επικυρωμένου υποσυστήματος παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου στο TRL5, ωριμάζοντας τον εξοπλισμό σε ένα αντιπροσωπευτικό επίπεδο λειτουργίας του στο ηλεκτρικό δίκτυο, υποστηριζόμενο από κρίσιμα τεχνολογικά τούβλα που αντιπροσωπεύουν τα κύρια φορτία όπως η εκκίνηση του ηλεκτρικού κινητήρα, το eECS, η παροχή αέρα και η θέρμανση καμπίνας, το eIPS και η ηλεκτρική ενεργοποίηση ωριμασμένα στο TRL5.

Το πεδίο εφαρμογής του θέματος είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η επίδειξη και η παράδοση μιας αρχιτεκτονικής και εξαρτημάτων συστήματος SMR για μια επίγεια επίδειξη έως το TRL5.

Αναλυτική Περιγραφή Πρόσκλησης

Αναλυτική περιγραφή στο αγγλικό κείμενο.

Ποσοστό Χρηματοδότησης από ΕΕ ή άλλους Φορείς / Ύψος Επιχορήγησης ή Δανείου

70%

Ειδική προϋπόθεση επιλεξιμότητας – μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά θέμα: €35 εκατομ.

Η Κοινή Επιχείρηση Καθαρής Αεροπορίας μπορεί να χρηματοδοτήσει έως και 1 έργο, ανάλογα με το αποτέλεσμα της αξιολόγησης και τη συμπληρωματικότητα των προτεινόμενων δράσεων.

Ειδική προϋπόθεση επιλεξιμότητας – μέγιστη συνεισφορά της ΕΕ ανά έργο: €35 εκατομ.

Οι προτάσεις που ζητούν συνεισφορά της ΕΕ άνω του μέγιστου ποσού που προσδιορίζεται παραπάνω θα κηρυχθούν μη επιλέξιμες και δεν θα αξιολογηθούν.

Θεματικές Κατηγορίες

  • Δημιουργία Νέων Επιχειρήσεων
  • Μεταφορές
  • Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και Ανταγωνιστικότητα
  • Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή

Δικαιούχοι

  • Άλλοι Δικαιούχοι
  • Επιχειρήσεις
  • Ερευνητές/Ερευνητικά Κέντρα/Οργανισμοί
  • Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ)

Σημειώσεις για δικαιούχους

Αναλυτική περιγραφή στο αγγλικό κείμενο.

Έναρξη Υποβολής Προτάσεων

27/03/2025

Λήξη Υποβολής Προτάσεων

15/05/2025

Σημείο Επαφής EE

Για την υποβολή ερωτήσεων: Clean Aviation Call Questions